Pages

Subscribe:
လာေရာက္သူအေပါင္း ခ်မ္းသာေၾကာင္း ဆုေတာင္းမိပါသည္... ႀကံတိုင္းေအာင္ ေဆာင္တိုင္းေျမာက္ပါေစ လိုတိုင္းတလို႔ မွန္းတိုင္းရပါေစ...

Wednesday, 16 November 2011

ေရႊသုန္၏ဒႆနမ်ား


   ဆရာ

        ဆရာ့ ရင္ထဲမွ ပံုျဒပ္
        တပည့္ မ်က္ဝန္းထဲ ထင္ဟပ္ေစတယ္။
        ဆရာ့ နွလံုးသားထဲမွ အသံ
        တပည့္ နားထဲ ပဲ့တင္ထပ္ေစတယ္။
        ဆရာ့ အသဲထဲမွ ဘဝအိမ္
        တပည့္ေတြကို ခိုလံႈေစတယ္
        ရင္ကို ရင္ခ်င္း ဂ်ပ္ပင္ ထိုးသလို
        ထပ္တူထပ္မွ် နားလည္ေစတယ္။
        ဒါ ... အံျသစရာ မဟုတ္၊
        သိတယ္ မဟုတ္လား?
        ဆရာ ဆိုတာ . . .
        ေမွာ္ဝင္ေနတဲ့ အနုပညာရွင္။
        ဆရာ ဆိုတာ . . .
        ထူးျခားတဲ့ ပါရမီရွင္။
        ဆရာ ဆိုတာ . . .
        ကမၻာႀကီးကို လိုရာပံုသြင္း
        ဖန္ဆင္းနိုင္တဲ့ ပညာရွင္ဘဲေလ။
                                                                    တပည့္ သုန္
စပါးစိုက္ခ်င္၊ လယ္ကြင္းျပင္၊ ႀကိဳတင္ ထြန္ယက္ထားမွေပါ့။
    စာေမးပဲြတြင္၊ ေအာင္နိုင္ခ်င္၊ ႀကိဳတင္ စာက်က္ထားမွေပါ့။

    ကံပင္ေကာင္းလ်က္၊ အပ်င္းဖက္၊ တစ္သက္ မခ်မ္းသာ။
    ဉာဏ္ပင္ေကာင္းလ်က္၊ အပ်င္းဖက္၊ အထက္ မမွန္းသာ။

    သင့္ေအာင္လက္မွတ္သည္
    သင့္အတြက္ တေစၧ သရဲ မျဖစ္ပါေစနွင့္။

   ေမတၲာဟာ သတၲဝါတိုင္းအတြက္ ျဖစ္လင့္ကစား
    ေစတနာဟာ လူတိုင္းအတြက္ မဟုတ္ပါ။

    ပိုသိလာေလ သိစရာေတြ ပိုလာေလ။

    ေၾကညက္ေအာင္
    ထြန္ယက္မထားတဲ့ လယ္ကြက္
    သီးနံွေကာင္း မထြက္။

    မင္းတကယ္ ႀကိဳးစားစမ္းပါ၊ မေအာင္ျမင္စရာ မရိွဘူး။
    မုခ် ေအာင္ျမင္မယ္၊ မႀကိဳးစားေတာ့ဘူးဆိုမွ
    တကယ္ရံႈးသြားတာကြ။

    ပ်င္းရိေသာ သူသည္ သူေတာင္းစား၏ အစ္ကို ျဖစ္သည္။

    ေက်ာက္တံုးေက်ာက္ခဲနဲ့ တည္ေဆာက္ထားတဲ့
    နံရံတံတိုင္း ျဖစ္ပေလ့ေစ။
    နာနာဖိတြန္းလိုက္၊ ျပိဳလဲသြားမယ္။
    ဒါေပမဲ့  . . . အားစိုက္ဖို့ေတာ့ လိုမယ္ေနာ္။

    ေတးဆိုကာ၊ အေမ သိပ္ေသာ္လည္း
        သားအိပ္မွ ေပ်ာ္မည္ပင္။
        နည္းဆိုတာ၊ ဘယ္လိုပင္ ေကာင္းေသာ္လည္း

       ႀကိဳးစားမွ ေအာင္မည္ရွင္။

    အဇာတသတ္နဲ့ ေဒဝဒတ္
    ငါတို့ထက္ သာသြားတာ ဘာေၾကာင့္လဲ?
    အမွားကို ျမင္ေအာင္ ၾကည့္တတ္တဲ့ မ်က္စိနဲ့
    ဝန္ခ်ေတာင္းပန္ရဲတဲ့ သတၲိ ရိွလို့ဘဲ။

    ေရာဂါျပင္းလွ်င္ ေဆးရိွသည္၊ လူပ်င္းလွ်င္ ေဆးမရိွ။

    လူ့ဘံုဆိုတာ လံု့လဝီရိယ ဘံုႀကီးပါ။

    ေရာမျမိဳ႕ႀကီးကို တစ္ရက္တည္းျဖင့္ တည္ေဆာက္ခဲ့သည္ မဟုတ္။

    သူမ်ားထက္ ပိုေတာ္တယ္ဆိုတာ
    သူမ်ားထက္ ပိုႀကိဳးစားလို့ပါ။

    တစ္စင္းတည္း၊ ဒါေပမယ့္ . . . လ၊ လမင္းႀကီးကို တိမ္ အျမဲမဖံုးနိုင္ဘူူး။

    မျဖစ္ေသးတဲ့ အရာကို
    စိတ္ကူးနဲ့ ေမာေနမဲ့ အစား
    အေကာင္အထည္ ေဖာ္ၾကည့္လိုက္ပါ
    လက္ေတြ႕ သိလာလိမ့္မယ္။

    ဉာဏ္ပညာ အတုဟူသည္ မာန တက္ေစ၏။
    ဉာဏ္ပညာ အစစ္ဟူသည္ မာန ပ်က္ေစ၏။

    'ေဝးေဝးျမင္ခ်င္ ျမင့္ျမင့္ပံ်''
    အျမင့္ဆံုးကို ပံ်နိုင္လွ်င္ အေဝးဆံုးကို ျမင္ရမည္။

    လုပ္ခ်င္တာထက္ လုပ္သင့္တာ လုပ္ဖို့ အေရးျကီးတယ္။

    ကြယ္သြားတဲ့ ေနမင္းႀကီးကို တမ္းတလို့ ငိုေျကြးေနရင္ . . .
    ထြက္လာတဲ့ လမင္းေလးကို မျမင္လိုက္ရဘဲ ျဖစ္လိမ့္မယ္။

    ေအာင္ျမင္သူတိုင္း အလုပ္ကို ေသေသခ်ာခ်ာ လုပ္ၾကသည္။

    ရိုးသားျခင္းဆိုတာ  . . .
    အဖိုးမျဖတ္နိုင္တဲ့ ရတနာတစ္ပါးပဲ။

    'ယံုၾကည္စမ္းပါ''
    ငါလုပ္ရင္ ျဖစ္တယ္။
    ငါ့မွာ အရည္အခ်င္း ရိွတယ္။
    ငါ . . . ေအာင္ျမင္ရမယ္။

    တက္ေခတ္မွာ ပညာ၊ ဆုတ္ေခတ္မွာ ဥစၥာ။

    အက်င့္စာရိတၲသည္ ထိုသူ၏ ကံၾကမၼာပင္ ျဖစ္သည္။

    ျမင္ေနရတဲ့ မိုးေကာင္းကင္ထက္ ျမင့္ေသာ မိုးေကာင္းကင္
    ျမင္ေနရတဲ့ ေတာင္တန္းထက္ ျမင့္ေသာ ေတာင္တန္းေတြ
    အမ်ားႀကီး အမ်ားႀကီး ရိွေသးတယ္။

    ဗူးပင္လိုု မက်င့္နဲ့၊ ထန္းပင္လို က်င့္ပါ။

    ဒါယကာ အလိုလိုက္၍ က်င့္လွ်င္ ဒါယကာ၏သား ျဖစ္မည္။
    မင္းအလိုလိုက္၍ က်င့္လွ်င္ မင္း၏သား ျဖစ္မည္။
    ဘုရားအလိုေတာ္ လိုက္၍ က်င့္မွသာ ဘုရားသားေတာ္ ျဖစ္မည္။

    ဘဝကို ဆုတ္ယုတ္ေစေသာ ေျခနွင့္လက္ကား . . .
    ဆင္ေျခ+ဆင္လက္။

    အသား တစ္မို်းတည္းနဲ့
    ဟင္းေကာင္းတစ္ခြက္ မျဖစ္ဘူး။

    ရိွျခင္းရဲ့ တန္ဖိုးကို မရိွတဲ့ အခိ်န္မွ မတမ္းတနဲ့၊
    ရိွတဲ့ အခိ်န္မွာဘဲ နားလည္ေစ။

    လူေတာ္ေတာ္မ်ားဟာ စဥ္းစားရမွာကို
    ေသရမွာထက္ ေၾကာက္တယ္။
    မစဥ္းစားဘဲ ေသတဲ့သူေတြသာ မ်ားတယ္။
    ေလာကျကီးမွာ ပညာရိွေတြ ရွားတာ
    အဲ့ဒါေျကာင့္ . . .    ပနွင့္ဖ အလြန္နီးသည္။ ထို့ေျကာင့္ ပ်င္းလွ်င္ ဖ်င္းတတ္သည္။

    ဇဲြသတၲိ နည္းသူ၏ လမ္းေျကာင္းသည္ ျမစ္မ်ား, ေခ်ာင္းမ်ားကဲ့သို့ ေကာက္ေကြ႕၏။

    အေနအထိုင္ ရိုးပါေစ၊ ပညာေရး ေခတ္မီေစ။

    အျမဲ ေအာင္ျမင္ေနတယ္၊ အဲ့ဒီလူကို  . . ... လူေတာ္။
    အႀကိမ္ႀကိမ္ လဲတယ္၊ ဒါေပမယ့္  . . . အႀကိမ္ႀကိမ္ ျပန္ထနိုင္တယ္၊
    အဲ့ဒီလူကို လူေတာ္ထက္သာတဲ့ လူစြမ္းေကာင္းလို့ ေခၚတယ္။

    အားငယ္စိတ္ ငယ္ထိပ္တက္လွ်င္ ေအာင္နိုင္သူ
    စာရင္းထဲမွာ သင့္ကို ထည့္ထားဖို့ မလိုေတာ့ဘူး။

    အလုပ္ မရိွလွ်င္ ဘဝ မရိွ။

    ဘဲငန္းလို မက်င့္နဲ့၊ ျမင္းလိုက်င့္။

    လႈပ္ရွားတဲ့လူ ခလုတ္တိုက္၍ ခဏေတာ့ လဲတတ္သည္။
    ခလုတ္တိုက္၍ ခဏလဲျခင္းကား က်ဆံုးျခင္းေတာ့ မဟုတ္ေခ်။

    ေသာကကို ကေလးလို မေမြးနဲ့၊ ႀကီးလာတတ္သည္။

    ဆူးသာ မွန္ပါေစ၊ အခိ်န္တန္ေတာ့ အိတ္ထဲမွ ေဖာက္ထြက္သည္။

    စာေရးတယ္ဆိုတာ တျခား မဟုတ္ဘူး၊ ကိုယ့္နွလံုးေသြးေၾကာကို ေဖာက္ခ်လိုက္တာဘဲ။

    'တစ္ယူသန္''
    တစ္ယူသန္ဆိုတာ တစ္ယူတည္းသိလို့ သန္တာ။
    နွစ္ယူ,သံုးယူ သိလွ်င္ မသန္ေတာ့ဘူး။
    စာခ်တန္းဆိုတာ တစ္ယူသန္လို့ေတာ့ . . .

    သဘာဝ, အာဂမ, ဒႆန, ဟာသ
    ဒီေလးမို်းကို အခ်ိဳးက်က် ေပါင္းစပ္နိုင္မွ
    ေကာင္းျမတ္တဲ့ စာခ်ေကာင္း ျဖစ္မယ္။

    သာသနာေတာ္နွင့္ ႀကံဳေတြ႕ရေသာ
    မ်က္စိနွင့္ နားတို့၏ တန္ဖိုးသည္ အဖိုးမျဖတ္နိုင္။

    ေအာက္တန္းအက်ဆံုးကား . . .
    စိတ္ဓာတ္ ေအာက္တန္းက်ျခင္းသာတည္း။

    လူတစ္ေယာက္ရဲ့ ဘုန္းတန္ခိုးဆိုတာ အလုပ္လုပ္ျခင္းဘဲ။

    လွ်ာမျငိမ္တဲ့ဒဏ္ လည္ပင္းခံရတယ္။

    မိတ္ေဆြေကာင္း တစ္ဦး၏ တန္ဖိုးသည္ အဖိုးမျဖတ္နိုင္။

    ေနွာင့္ေနွးေသာ သူသည္ အဆံုးရံႈး ျမန္၏။

    အလုပ္ မလုပ္ေသာ သူသည္ မာရ္နတ္၏ အေပါင္းအသင္း ျဖစ္သည္။

    ကုသိုလ္လုပ္ရာ အကုသိုလ္ မပါေစနဲ့။

    မာနသည္ က်ရံႈးမႈ၏ ေရွ့ေတာ္ေျပး ျဖစ္သည္။

    ေနဝင္ခိ်န္ တိမ္ေတာက္ဖို့ လိုပါသည္။

    ဒုစရိုက္ကိုဘဲ မုန္း၊ လူကိုေတာ့ မမုန္းနဲ့။

    စိတ္ကူးဉာဏ္သည္ ကမၻာႀကီးကိုပင္ လႊမ္းမိုးနိုင္စြမ္း ရိွ၏။

    မခုန္ခင္ အရင္ၾကည့္။

    က်ရံႈးျခင္းလား? ေလွကားထစ္လား? စဥ္းစား။

    ဆင္စြယ္မွန္လွ်င္ ပိုးမစားပါ။

    ကုလားထိုင္နွစ္လံုး ထိုင္ဖို့ ႀကိဳးစားရင္ ႀကားထဲ လိမ့္က်လိမ့္မယ္။
    တစ္လံုးကိုဘဲ ျပတ္ျပတ္သားသား ေရြး။

    ျခင္မ်ားလွ်င္ လူေသတတ္သည္။
    ခ်င္မ်ားလွ်င္ ဘဝေသတတ္သည္။

    ဆရာတပည့္၊ ေက်းဇူးသိ
    ႀကီးဘိ လြန္ကဲ၊ ခ်မ္းသာျမဲ။

    ဘယ္သူ ကဲ့ရဲ့ကဲ့ရဲ့၊ ဘုရား မကဲ့ရဲ့ေအာင္ေန။

    ေအာင္ပဲြနဲ့အတူ ျပန္လာမယ္။

    ဉာဏ္,သတိနွင့္၊ စိတ္မွာခ်င့္၊ ရလင့္ ေအာင္ေၾကာင္းမွတ္။



    'ေအာင္ျမင္ေရးေသာ့ခ်က္''
    ပုစၧာနံပါတ္၊ ခံုနံပါတ္၊ ျပတ္သားမွန္မႈ၊ သတိျပဳ။

    ေျဖခါနီးမွာ၊ စိတ္ကိုသာ၊ ျပင္ပါ ေအာင္ေၾကာင္းမွတ္။

    လြယ္သည့္ ပုစၧာ၊ ေရွးဦးစြာ၊ ေျဖပါ ေအာင္ေၾကာင္းမွတ္။

    စဥ္းစား, ဇဲြသန္၊ စည္းကမ္းမွန္၊ သံုးတန္ ေအာင္ေၾကာင္းမွတ္။

    တစ္အုပ္တည္းမွ ယူေသာ္ ေစာရ၊ စာအုပ္အမ်ားမွ ယူေသာ္ ပ႑ိတ။

    မပန္ ယူေသာ္ ဗာလ၊ ပန္၍ ယူေသာ္ ပ႑ိတ။

    အမည္းေရာင္ ပူေဖာင္းလည္း ေကာင္းကင္တက္ခြင့္ ရိွတယ္။

    ေအာင္ျမင္လိုလွ်င္ ေအာင္စိတ္ ရိွရမည္။
    ယင္းေအာင္စိတ္ကို ခဏခဏ နိႈးဆြေပးရမည္။

    ျဖစ္ေအာင္ ကိုးစားလွ်င္ မျဖစ္ေသးတာဘဲ ရိွမယ္။
    မုခ်ဧကန္ ျဖစ္လာမယ္။
    ဒါေလးကိုေတာ့ အျမဲ နွလံုးသြင္းထားဖို့ လိုတယ္။

    လိမ့္ေသာ ေက်ာက္တြင္ ေရမတင္

    ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ မရိွေသာ လူသည္ လူေသနွင့္ တူ၏။

    နိဗၺာန္ ဧေက၊ ေဒြ ပေည၊ ေလးေထြ ဝါဏိဇၨ။

    ေရတက္ ငါးဇင္ရိုင္းလို မက်င့္နဲ့

    အစာငတ္ရင္ တစ္ခဏ၊ စာငတ္ရင္ တစ္ဘဝ ရံွုးျပီမွတ္။

    အခိ်န္အခါသည္ သစၥာတရား၏ သံေတာ္ဆင့္ ျဖစ္သည္။
  
    ဉာဏ္,သတိနွင့္၊ စိတ္မွာခ်င့္၊ ရလင့္ ေအာင္ေၾကာင္းမွတ္။

     စပါးစိုက္ခ်င္၊ လယ္ကြင္းျပင္၊ ႀကိဳတင္ ထြန္ယက္ထားမွေပါ့။
    စာေမးပဲြတြင္၊ ေအာင္နိုင္ခ်င္၊ ႀကိဳတင္ စာက်က္ထားမွေပါ့။

    ကံပင္ေကာင္းလ်က္၊ အပ်င္းဖက္၊ တစ္သက္ မခ်မ္းသာ။
    ဉာဏ္ပင္ေကာင္းလ်က္၊ အပ်င္းဖက္၊ အထက္ မမွန္းသာ။

    'ေအာင္ျမင္ေရးေသာ့ခ်က္''
    ပုစၧာနံပါတ္၊ ခံုနံပါတ္၊ ျပတ္သားမွန္မႈ၊ သတိျပဳ။

    သဘင္, သူရာ၊ ပ်ိဳကညာ
    ကမၻာ့ေျငာင့္ႀကီး သံုးစင္းတည္း။

    ေျဖခါနီးမွာ၊ စိတ္ကိုသာ၊ ျပင္ပါ ေအာင္ေၾကာင္းမွတ္။

    စီးကရက္ခဲ စတိုင္၊ အဟုတ္ပဲထင္၊ ဘိုင္စကုတ္ပဲြဝင္
    ႏြားနဲ့ ရုန္းတဲ့၊ ဒင္းဖခင္ကို၊ သင္းက မျမင္၊ အံ့ျသပါရဲ့ေလး။

    အေတြ႕အႀကံဳသည္ အေကာင္းဆံုးေသာ ဆရာ။

    ငယ္ငယ္မွာ ကိုယ့္ကိုယ္ကို ခိုင္းပါ။
    ငယ္ငယ္မွာ ကိုယ့္ကိုယ္ကို မခိုင္းရင္ ႀကီးလာတဲ့အခါ
    သူမ်ားခိုင္းတာ ခံရမယ္။

    လြယ္သည့္ ပုစၧာ၊ ေရွးဦးစြာ၊ ေျဖပါ ေအာင္ေၾကာင္းမွတ္။

    စဥ္းစား, ဇဲြသန္၊ စည္းကမ္းမွန္၊ သံုးတန္ ေအာင္ေၾကာင္းမွတ္။

    သင့္ေအာင္လက္မွတ္သည္
    သင့္အတြက္ တေစၧ သရဲ မျဖစ္ပါေစနွင့္။

    'ရွင္နာဂသိန္ထံုး''
    အမိႈက္ကိုပယ္၊ ပညာၾကြယ္၏၊
    နာဂသိန္ထံုး နွလံုးမူပါ။

    ပိုးသားေရႊစင္လို ရိုးသားေနခ်င္ရင္ အိမ္သာေလာက္ျဖစ္မဲ့
    လိမ္ညာေကာက္က်စ္တဲ့ အလုပ္ကို ေရွာင္။

    'စာေပ်ာ္ငွက္''
    စာဘယ္ေလာက္ခက္ခက္၊ စိတ္မပ်က္
    ႀကိတ္လ်က္ေအာ္ကာ၊ ငါေပ်ာ္ပါမည္
    ငါသည္ ဘဝအတြက္၊ စာေပ်ာ္ငွက္။

    ေနသလို ျဖစ္တဲ့ ဘဝမွာ ျဖစ္သလို မေနပါနဲ့။

 'အဓိကနွင့္ ပထမ''
    ပညာေရးသည္ အဓိကက်သကဲ့သို့ ကိုယ္က်င့္တရားသည္လည္း ပထမျဖစ္၏။
    အဓိကက်ေသာ ပညာေရးေၾကာင့္ ပထမျဖစ္ေသာ ကိုယ္က်င့္တရား မပ်က္ပါေစနွင့္။

    ဇယနဲ့ ပရာဇယဆိုတာ . . .

    ထရံတစ္ခ်ပ္ပဲျခားတယ္။ ႀကိဳးစားစမ္းပါ။

    'စာကို ရည္ရြယ္ခ်က္နဲ့ဖတ္''
    ဘာစာမွ မဖတ္တာနဲ့ စာရင္ အေပါစားလည္း မဆိုးဘူး။
    ဒါေပမဲ့  . . . မင္းေခါင္းက သိပ္ေကာင္းတယ္၊ ပိုေကာင္းတာေတြ ထည့္စမ္းပါ။
    ဝိနည္း, သုတၲန္, အဘိဓမၼာ, ဗဟုႆုတ ႀကိဳက္တာေတာ့ ေရြးေပါ့။
    ဒါေပမဲ့  . . . အက်ိဳးရိွရမယ္ဆိုတဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္နဲ့ အေလးအနက္ ဖတ္စမ္းပါ။

    စာေမးပဲြဆိုတာ နွစ္ခါျပန္ေျဖလို့
    ေကာင္းတဲ့အရာမမ်ိဳး မဟုတ္ဘူး။

    ျဖစ္ေပၚနိုင္တဲ့ အေနအထားအတြက္ ႀကိဳျပင္ျပီးသူဟာ တိုက္ပဲြကို ေအာင္နိုင္သူ။

    ေၾကညက္ေအာင္
    ထြန္ယက္မထားတဲ့ လယ္ကြက္
    သီးနံွေကာင္း မထြက္။

    စိတ္ကူးယဥ္ အိပ္မက္လွလွေလးေတြကို
    ဘယ္ေတာ့မွ မေပ်ာက္ပ်က္သြားေစနဲ့။

    'အက်ိဳးနဲ့ အကန္း''
    ေတြးေခၚမႈ မပါေသာ သင္ၾကားနည္းသည္ အက်ိဳး။
    သင္ၾကားနည္း မပါေသာ ေတြးေခၚမႈသည္ အကန္း။

    မင္းတကယ္ ႀကိဳစားစမ္းပါ၊ မေအာင္ျမင္စရာ မရိွဘူး။
    မုခ် ေအာင္ျမင္မယ္၊ မႀကိဳးစားေတာ့ဘူးဆိုမွ
    တကယ္ရံႈးသြားတာကြ။

    'ေရွာင္ရန္ ေဆာင္ရန္''
    ဒုကၡ၏ မ်ိဳးေစ့ျဖစ္ေသာ သုခကို ေရွာင္။
    သုခ၏ မ်ိဳးေစ့ျဖစ္ေသာ ဒုကၡကို ေဆာင္။

    'ေရႊစကား''
    ရတနာျဖစ္တဲ့ ေရႊအစစ္က စကားေျပာတယ္ . . .
    ငါ့ကိုေလ မွတ္ေက်ာက္နဲ့ တိုက္ခ်င္လည္း တိုက္၊
    ငရဲမီးနဲ့ စိမ္ခ်င္လည္း စိမ္၊ နန္းဆဲြခ်င္လည္း ဆဲြ၊
    အဲ့ဒီလို လုပ္ျပီး ေရႊစစ္/မစစ္ကို စစ္ေဆးၾကည့္ပါ။
    ဘာမဟုတ္တဲ့ ေရြးေစ့ေလးနဲ့ ခိ်န္ခိ်န္ျပီးေတာ့
    တန္ဖိုး မျဖတ္လိုက္စမ္းပါနဲ့၊ ငါနာလြန္းလို့ပါတဲ့။

    ဆိုင္းဘုရင္ စိန္ေဗဒါႀကီး ေျပာဘူးတယ္။
    မေန့က စိန္ေဗဒါကို ဒီေန့ စိန္ေဗဒါက ျပိဳင္ေနတယ္တဲ့။

   ေတးဆိုကာ၊ အေမ သိပ္ေသာ္လည္း
        သားအိပ္မွ ေပ်ာ္မည္ပင္။
    နည္းဆိုတာ၊ ဘယ္လိုပင္ ေကာင္းေသာ္လည္း

    ႀကိဳးစားမွ ေအာင္မည္ရွင္။

    အဇာတသတ္နဲ့ ေဒဝဒတ္
    ငါတို့ထက္ သာသြားတာ ဘာေၾကာင့္လဲ?
    အမွားကို ျမင္ေအာင္ ႀကည့္တတ္တဲ့ မ်က္စိနဲ့
    ဝန္ခ်ေတာင္းပန္ရဲတဲ့ သတၲိ ရိွလို့ဘဲ။

    ေရာဂါျပင္းလွ်င္ ေဆးရိွသည္၊ လူပ်င္းလွ်င္ ေဆးမရိွ။

    လူ့ဘံုဆိုတာ လံု့လဝီရိယ ဘံုႀကီးပါ။

    ေရာမျမိဳ႕ႀကီးကို တစ္ရက္တည္းျဖင့္ တည္ေဆာက္ခဲ့သည္ မဟုတ္။

    သူမ်ားထက္ ပိုေတာ္တယ္ဆိုတာ
    သူမ်ားထက္ ပိုႀကိဳးစားလို့ပါ။

    လူေတာ္ဆိုတာ . . .
    ႀကံဳေတြ႕လာတဲ့ အခက္အခဲကို ရိုးသားစြာျဖင့္
    ႀကိဳးစားမႈနဲ့ ေက်ာ္ျဖတ္နိုင္တဲ့သူ။

    ဘုရားနဲ့ေန ဘုရားလူ၊ တရားနဲ့ေန တရားလူ၊
    မယားနဲ့ေန မယားလူ၊ အလကားေန အလကားလူ။

    'တု၊ တူ၊ တူး''
    တုလွ်င္ တူမယ္။
    ဒါေပမဲ့ 'တူး''ပဲ ျဖစ္မယ္။
    'ဝမ္း''မျဖစ္ဘူး။

    နိကၡမႀကီးက ေျပာဘူးတယ္ . . .
    ညဝါ ညဝါနဲ့ ဘာမ်ား ေအာက္ေမ့တယ္၊
    သျဂိဳ,သျဂိဳေတြခ်ည္းဘဲကိုး . . .တဲ့။

    ဘဝဆိုတာ ဘူဓာတ္၊
    ဘူဓာတ္သည္ ျဖစ္ျခင္းအနက္ ေဟာ၊
    ဒါေၾကာင့္ ျဖစ္ေအာင္ လုပ္တာ ဘဝ။

    တစ္စင္းတည္း၊ ဒါေပမယ့္ . . . လ

    လမင္းႀကီးကို တိမ္ အျမဲမဖံုးနိုင္ဘူူး။

    မျဖစ္ေသးတဲ့ အရာကို
    စိတ္ကူးနဲ့ ေမာေနမဲ့ အစား
    အေကာင္အထည္ ေဖာ္ၾကည့္လိုက္ပါ
    လက္ေတြ့ သိလာလိမ့္မယ္။

    'ဗု''မသိ၊ 'ဘ''မသိဆိုတာ
    ဗုဒၶမွန္း မသိ၊ ဘဂဝါမွန္း
    မသိလို့ ေျပာတာ။

    လုပ္ခ်င္တာထက္ လုပ္သင့္တာ လုပ္ဖို့ အေရးႀကီးတယ္။

    မိုးေကာင္းကင္ထက္မွာ ေနတစ္စင္း, လမင္းတစ္ဆူ မျဖစ္ေတာင္မွ
    ကိုယ့္လူကို ၾကယ္တစ္ပြင့္ေလာက္ေတာ့ ျဖစ္ေစခ်င္တယ္။

    တစ္အုပ္တည္းမွ ယူေသာ္ ေစာရ၊ စာအုပ္အမ်ားမွ ယူေသာ္ ပ႑ိတ။

    မပန္ ယူေသာ္ ဗာလ၊ ပန္၍ ယူေသာ္ ပ႑ိတ။

    ေအာင္ျမင္သူတိုင္း အလုပ္ကို ေသေသခ်ာခ်ာ လုပ္ၾကသည္။

    ရိုးသားျခင္းဆိုတာ  . . .
    အဖိုးမျဖတ္နိုင္တဲ့ ရတနာတစ္ပါးပဲ။

    'ယံုျကည္စမ္းပါ''
    ငါလုပ္ရင္ ျဖစ္တယ္။
    ငါ့မွာ အရည္အခ်င္း ရိွတယ္။
    ငါ . . . ေအာင္ျမင္ရမယ္။

    တက္ေခတ္မွာ ပညာ၊ ဆုတ္ေခတ္မွာ ဥစၥာ။

    အက်င့္စာရိတၲသည္ ထိုသူ၏ ကံၾကမၼာပင္ ျဖစ္သည္။

    ျမင္ေနရတဲ့ မိုးေကာင္းကင္ထက္ ျမင့္ေသာ မိုးေကာင္းကင္
    ျမင္ေနရတဲ့ ေတာင္တန္းထက္ ျမင့္ေသာ ေတာင္တန္းေတြ
    အမ်ားႀကီး အမ်ားႀကီး ရိွေသးတယ္။

  

    ဗူးပင္လိုု မက်င့္နဲ့၊ ထန္းပင္လို က်င့္ပါ။

    ဒါယကာ အလိုလိုက္၍ က်င့္လွ်င္ ဒါယကာ၏သား ျဖစ္မည္။
    မင္းအလိုလိုက္၍ က်င့္လွ်င္ မင္း၏သား ျဖစ္မည္။
    ဘုရားအလိုေတာ္ လိုက္၍ က်င့္မွသာ ဘုရားသားေတာ္ ျဖစ္မည္။

    ဘဝကို ဆုတ္ယုတ္ေစေသာ ေျခနွင့္လက္ကား . . .
    ဆင္ေျခ+ဆင္လက္။

    'အပၸမာေဒန သမၸာေဒထ''
    ကိုယ့္ဘဝေလးေတာ့  . . .. ကိုယ္မေမ့ၾကဖို့ လိုတယ္ေနာ္။

    ငါးသိုင္းခ်ိဳလို့ ဟင္းခ်ိဳတာ၊ မိႈနတိုက မေယာင္နဲ့။

    အမည္းေရာင္ ပူေဖာင္းလည္း ေကာင္းကင္တက္ခြင့္ ရိွတယ္။

    သည္းခံရျခင္းသည္ ခါးသီး၏။ သို့ေသာ္ . . .
    ထိုအသီးအပြင့္ကား အလြန္ ခ်ိဳၿမိန္၏။

    စကား ေရြ႕လန္၊ မွားေမ့က်န္ေသာ္
    လ်င္ျမန္ေလွာက္ကူ၊ ျပင္ေတာ္မူရွင့္။

    အသား တစ္မ်ိဳးတည္းနဲ့
    ဟင္းေကာင္းတစ္ခြက္ မျဖစ္ဘူး။

    ကြက္လပ္ျဖည့္ဖို့ ဒီေနရာေလးကို ကြ်န္ေတာ္တို့ ေရာက္လာတယ္။
    ဒါေပမဲ့ . . . ကြ်န္ေတာ္တို့လည္းေလ ပုထုဇဥ္သာမို့ ကြက္လပ္ေတြနဲ့ပါ။

    ရိွျခင္းရဲ့ တန္ဖိုးကို မရိွတဲ့ အခိ်န္မွ မတမ္းတနဲ့၊
    ရိွတဲ့ အခိ်န္မွာဘဲ နားလည္ေစ။

    'အေမ''
    ဗုဒၶျမတ္စြာ၊ မဟာဘုရင္
    သခင္ေယာက်ာ္း၊ ထိုသူမ်ားကို
    ေမြးဖြားသူမွာ၊ မိန္းမသာတည္း။

    ေအာင္ျမင္လိုလွ်င္ ေအာင္စိတ္ ရိွရမည္။
    ယင္းေအာင္စိတ္ကို ခဏခဏ နိႈးဆြေပးရမည္။

    ဓားတိုရင္ ဓားရွည္ မေတာင္းနဲ့၊
    ေရွ့တစ္လွမ္း တိုး၍ ခုတ္။

    လူေတာ္ေတာ္မ်ားဟာ စဥ္းစားရမွာကို
    ေသရမွာထက္ ေၾကာက္တယ္။
    မစဥ္းစားဘဲ ေသတဲ့သူေတြသာ မ်ားတယ္။
    ေလာကႀကီးမွာ ပညာရိွေတြ ရွားတာ
    အဲ့ဒါေျကာင့္ . . .

    ပနွင့္ဖ အလြန္နီးသည္။ ထို့ေၾကာင့္ ပ်င္းလွ်င္ ဖ်င္းတတ္သည္။

    မုန္တိုင္း မရိွေသာ ပင္လယ္ျပင္
    ကြ်မ္းက်င္ေသာ သေဘၤာသား ေမြးမထုတ္နိုင္။
    (အခက္အခဲ ရိွမွ တိုးတက္သည္)

    ျဖတ္ေတာက္မႈ မခံေသာ သံ လက္နက္မျဖစ္။
    အထုအဆစ္ မခံေသာ ေက်ာက္ အရုပ္မျဖစ္။
    ဆိုဆံုးမ မခံေသာ တပည့္ သူေကာင္းမျဖစ္။

    ျဖစ္ေအာင္ ႀကိဳးစားလွ်င္ မျဖစ္ေသးတာဘဲ ရိွမယ္။
    မုခ်ဧကန္ ျဖစ္လာမယ္။
    ဒါေလးကိုေတာ့ အျမဲ နွလံုးသြင္းထားဖို့ လိုတယ္။

    ဇဲြသတၲိ နည္းသူ၏ လမ္းေႀကာင္းသည္ ျမစ္မ်ား, ေခ်ာင္းမ်ားကဲ့သို့ ေကာက္ေကြ႕၏။

    ပန္းတစ္ပြင့္ ရရံုျဖင့္ ေက်နပ္ မေနပါနဲ့။
    ေရွ့မွာ . . . ပန္းဥယ်ာဥ္ႀကီး ရိွေသးတယ္။

    အေနအထိုင္ ရိုးပါေစ၊ ပညာေရး ေခတ္မီေစ။

    ေကာင္းေသာ အျကံဉာဏ္ကို ေျပာဆိုခြင့္ ရိွပါလ်က္
    ဆိတ္ဆိတ္ေနျခင္းသည္ ယုတ္မာေကာက္က်စ္ျခင္း မည္၏။

    စိတ္ဓာတ္ကို ကုန္ေဈးနႈန္းနဲ့ အညီ လိုက္တက္စမ္းပါ။

    အျမဲ ေအာင္ျမင္ေနတယ္၊ အဲ့ဒီလူကို  . . ... လူေတာ္။
    အၾကိမ္ႀကိမ္ လဲတယ္၊ ဒါေပမယ့္  . . . အႀကိမ္ႀကိမ္ ျပန္ထနိုင္တယ္၊
    အဲ့ဒီလူကို လူေတာ္ထက္သာတဲ့ လူစြမ္းေကာင္းလို့ ေခၚတယ္။

    အားငယ္စိတ္ ငယ္ထိပ္တက္လွ်င္ ေအာင္နိုင္သူ
    စာရင္းထဲမွာ သင့္ကို ထည့္ထားဖို့ မလိုေတာ့ဘူး။

    'ေတြးေတာ္မူ''
    လြင္ျပင္မွာ ေပါက္တဲ့ ျမက္ . . .
    ၾကည့္ရင္းၾကည့္ရင္းနဲ့ ျကည္နူးမိတယ္။
    အုတ္ၾကားမွာ ေပါက္တဲ့ ျမက္ . . .
    ၾကည့္ရင္းၾကည့္ရင္းနဲ့ ဂုဏ္ယူမိတယ္။

    မာန မထားနဲ့၊ မာန္သာ ထား။

    မိတ္ေဆြ  . . .
    ေရႊအိုးႀကီး ဝမ္းနုတ္ေဆး ဘယ္ေလာက္ေကာင္းေကာင္း
    ညွစ္အားေလးေတာ့ စိုက္ဖို့ လိုတယ္ေနာ္။

    အလုပ္ မရိွလွ်င္ ဘဝ မရိွ။

    ဘဲငန္းလို မက်င့္နဲ့၊ ျမင္းလိုက်င့္။

    လႈပ္ရွားတဲ့လူ ခလုတ္တိုက္၍ ခဏေတာ့ လဲတတ္သည္။
    ခလုတ္တိုက္၍ ခဏလဲျခင္းကား က်ဆံုးျခင္းေတာ့ မဟုတ္ေခ်။

    လိမ့္ေသာ ေက်ာက္တြင္ ေရမတင္

    ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ မရိွေသာ လူသည္ လူေသနွင့္ တူ၏။

    တစ္က်မ္းၾကည့္ရံု၊ စာမစံုဘူး
    အာဂုမ္ကိုး၍၊ မျငင္းနဲ့။

    ေသာကကို ကေလးလို မေမြးနဲ့၊ ၾကီးလာတတ္သည္။

    စကား ေရြ႕လန္၊ မွားေမ့က်န္ေသာ္
    လ်င္စြာေလွာက္ကူ၊ ျပင္ေတာ္မူရွင့္။

    ဆူးသာ မွန္ပါေစ၊ အခိ်န္တန္ေတာ့ အိတ္ထဲမွ ေဖာက္ထြက္သည္။

    စာေရးတယ္ဆိုတာ တျခား မဟုတ္ဘူး၊ ကိုယ့္နွလံုးေသြးေၾကာကို ေဖာက္ခ်လိုက္တာဘဲ။

    'တစ္ယူသန္''
    တစ္ယူသန္ဆိုတာ တစ္ယူတည္းသိလို့ သန္တာ။
    နွစ္ယူ,သံုးယူ သိလွ်င္ မသန္ေတာ့ဘူး။
    စာခ်တန္းဆိုတာ တစ္ယူသန္လို့ေတာ့ . . .

    စာခ်တန္းအသက္ အနက္

    နိဗၺာန္ ဧေက၊ ေဒြ ပေည၊ ေလးေထြ ဝါဏိဇၨ။

    ေရတက္ ငါးဇင္ရိုင္းလို မက်င့္နဲ့

    အစာငတ္ရင္ တစ္ခဏ၊ စာငတ္ရင္ တစ္ဘဝ ရံွုးျပီမွတ္။

    သဘာဝ, အာဂမ, ဒႆန, ဟာသ
    ဒီေလးမို်းကို အခို်းက်က် ေပါင္းစပ္နိုင္မွ
    ေကာင္းျမတ္တဲ့ စာခ်ေကာင္း ျဖစ္မယ္။

    သာသနာေတာ္နွင့္ ျကံုေတြ့ရေသာ
    မ်က္စိနွင့္ နားတို့၏ တန္ဖိုးသည္ အဖိုးမျဖတ္နိုင္။

    အမွားေလးေတြ ေတြခဲ့လွ်င္ျဖင့္ ခဲဖ်က္ေလးေတြ ထုတ္ခဲ့တဲ့ သူကို သတိရပါ။

    က်ခ်င္တာေတြ က်ပေလ့ေစ။
    ဒါေပမဲ့  . . . စိတ္ဓာတ္ေတာ့ မက်ေစနဲ့။
    စိတ္ဓာတ္က်ရင္ အျမန္ျပန္ေကာက္တင္လိုက္။

    ေခြးလို မက်င့္နဲ့၊ ေဒါင္းလို က်င့္ . . . တဲ့။
    ေဒါင္းလို မက်င့္နဲ့၊ ေခြးလို က်င့္ . . . တဲ့။
    သီလကၡန္က ေျပာတယ္၊ ငွက္လို က်င့္ကဲြ႕။

    အေျပာနဲ့ ကဲ့ရဲ့တတ္သူကို အလုပ္နဲ့ အနိုင္ယူပါ။

    ရဟန္းဟူသည္ ၾကက္မႀကီးလိုလည္း က်င့္ရသည္။
    ရဟန္းဟူသည္ ၾကက္ဖႀကီးလိုလည္း က်င့္ရသည္။

    ဘဝႀကိဳးဝိုင္းထဲမွာ ဒုကၡကို ဇဲြနဲ့ အလဲထိုး အနိုင္ယူပါ

    မ်က္ေမြးတဆံုး ၾကည့္ေသာသူ လူညံ့။
    မ်က္စိတဆံုး ၾကည့္ေသာသူ လူလတ္။
    မ်က္မိွတ္တဆံုး ၾကည့္ေသာသူ လူေတာ္။

    'နားလည္ေပးပါ''
    ကြ်န္ေတာ့္မွာ ဘာမွ်မရိွပါ။
    သို့ေသာ္ ရိွေအာင္လုပ္ဖို့
    အစြမ္းကုန္ ႀကိဳးစားေနပါတယ္။
    ဒါေလးကိုေတာ့ . . .

    အခက္ဆံုး အလုပ္ဟူသည္ ဘာမွ် မလုပ္ျခင္းသာ ျဖစ္၏။

    ကိုယ့္ဘဝ ကိုယ္သိ၊ ကိုယ့္အား ကိုယ္ကိုး။
    လဲရင္ ျပန္ထ၊ ဒါဘဝဘဲ။

    'နီတိ''
    ဖတ္တတ္ခ်င္လွ်င္ မ်ားမ်ားဖတ္၊
    ေျပာတတ္ခ်င္လွ်င္ မ်ားမ်ားေျပာ၊
    ေရးတတ္ခ်င္လွ်င္ မ်ားမ်ားေရး.တဲ့၊
    သို့ေသာ္ . . . ဆရာနွင့္ နည္းစနစ္ေကာင္း
    ဒီနွစ္မ်ိဳးနွင့္ေတာ့ ေပါင္းဆံုမိဖို့ လိုတဲ့အေၾကာင္း
    ထပ္ေလာင္းလို့ေတာ့ ေျပာပါရေစ။

    တစ္ေတာ တစ္ၾကက္ဖရယ္လို့ တြန္ခိ်န္ေရာက္ရင္ျဖင့္
    ေအာက္အီးအီးအြတ္လို့ ၾကက္ဖသံၾကီး ပီပီသသနဲ့ တြန္နိုင္ေအာင္
    ခုထဲက ေသခ်ာ ႀကိဳးစားထားဖို့ေတာ့ လိုတယ္ ငါ့ရွင္။
    အဲ့ဒီအခိ်န္ေရာက္မွ ကေတာ့္ ကေတာ္နဲ့ ၾကက္မ အသံထြက္ရင္ျဖင့္ . . .

    ကြက္လပ္ျဖည့္ဖို့ ကြ်န္ေတာ္ ေရာက္လာတယ္။
    ကြ်န္ေတာ္ ကိုယ္တိုင္လည္း ပုထုဇဥ္သာမို့ . . .

             'အတက္''
    ၁။ ဆဲြတက္ (မခိုင္လွ်င္ ျပုတ္က်မည္။)
    ၂။ နင္းတက္ (စူးတတ္သည္။)
    ၃။ ေလွ်ာက္တက္ (သင့္သည္။)
    ၄။ ထမ္းတက္ (အာဇာနည္ တက္နည္းျဖစ္သည္။)

    ေအာက္တန္းအက်ဆံုးကား . . .
    စိတ္ဓာတ္ ေအာက္တန္းက်ျခင္းသာတည္း။

    လူတစ္ေယာက္ရဲ့ ဘုန္းတန္ခိုးဆိုတာ အလုပ္လုပ္ျခင္းဘဲ။

    လွ်ာမျငိမ္တဲ့ဒဏ္ လည္ပင္းခံရတယ္။

    ေညာင္သံေပးလြန္းတဲ့ေၾကာင္ သားေကာင္ ရွာမရ။

    မိတ္ေဆြေကာင္း တစ္ဦး၏ တန္ဖိုးသည္ အဖိုးမျဖတ္နိုင္။

    ေနွာင့္ေနွးေသာ သူသည္ အဆံုးရံႈး ျမန္၏။

    အလုပ္ မလုပ္ေသာ သူသည္ မာရ္နတ္၏ အေပါင္းအသင္း ျဖစ္သည္။

    သခၤ်ဳိင္းေရာက္လွ်င္ အိပ္ေရးဝဝ အိပ္ရမည္။

    ဥ မဥဘဲ မကေတာ္နဲ့။

    သူမ်ားပါးစပ္နဲ့ လမ္းမဆံုးသင့္။

    လွန္ေသာ လက္မွသည္ ေမွာက္ေသာ လက္ဆီသို့ ေရာက္ေအာင္ လွမ္းနိုင္ေစ။

    ကုသိုလ္လုပ္ရာ အကုသိုလ္ မပါေစနဲ့။

    မာနသည္ က်ရံႈးမႈ၏ ေရွ့ေတာ္ေျပး ျဖစ္သည္။

    ေနဝင္ခိ်န္ တိမ္ေတာက္ဖို့ လိုပါသည္။

    ဆင္ေျပာင္ကို ယင္ေကာင္နားတာ အားသာလို့ မဟုတ္။

    မငဲ့နဲ့၊ ငဲ့ရင္ ေစာင္းေရာ၊ ေစာင္းရင္ ေမွာက္ေရာဘဲ။

    အသံတိတ္ စာခ်ျခင္းဟူသည္ . . . က်မ္းျပဳျခင္းပင္ ျဖစ္၏။

    ဒုစရိုက္ကိုဘဲ မုန္း၊ လူကိုေတာ့ မမုန္းနဲ့။

    စိတ္ကူးဉာဏ္သည္ ကမၻာႀကီးကိုပင္ လႊမ္းမိုးနိုင္စြမ္း ရိွ၏။

    မခုန္ခင္ အရင္ၾကည့္။

    က်ရံႈးျခင္းလား? ေလွကားထစ္လား? စဥ္းစား။

    ဆင္စြယ္မွန္လွ်င္ ပိုးမစားပါ။


    ကုလားထိုင္နွစ္လံုး ထိုင္ဖို့ ျကိုးစားရင္ ၾကားထဲ လိမ့္က်လိမ့္မယ္။
    တစ္လံုးကိုဘဲ ျပတ္ျပတ္သားသား ေရြး။

    ျခင္မ်ားလွ်င္ လူေသတတ္သည္။
    ခ်င္မ်ားလွ်င္ ဘဝေသတတ္သည္။

    ဇဥ္တဲ့။ (ပုထုဇဥ္)
    ဇင္းဆိုတာေတာ့ မေမ့နဲ့ေနာ္။ (ေမာင္ပဥၨင္း)

    အရာအားလံုးကို သင္ေမ့တာ ျပႆနာ မဟုတ္၊
    ဘုရားကို ေမ့လွ်င္ေတာ့ သင္မွားမည္။

    ေတြးသည့္အခါ ပညာရိွလို ေတြးပါ။
    ေျပာသည့္အခါ သာမန္လူလို ေျပာပါ။

    အနာဆိုးသာ ျပန္ေကာင္းနိုင္တာ။
    နာမည္ဆိုးကေတာ့ ကိစၥတံုးဘဲ။

    သင့္အား အေသ မေခ်မႈန္းနိုင္ေသာ အရာသည္
    သင့္အတြက္ ခြန္အားကို ေပးလိမ့္မည္။   

    ေကာင္းမြန္ေသာ ဦးေခါင္းတစ္လံုးသည္
    သန္မာေသာ လက္တစ္ရာထက္ သာလြန္၏။

    ပ်င္းရိျခင္းသည္ အသြား ေနွး၏။ ထို့ေၾကာင့္ . . .
    ဆင္းရဲျခင္းသည္ လ်င္ျမန္စြာ ေက်ာ္တက္သြား၏။

    လက္ထဲမွ ငွက္တစ္ေကာင္သည္ ခ်ံဳဖုတ္ထဲမွ
    ငွက္နွစ္ေကာင္ထက္ ပို၍ တန္ဖိုးရိွ၏။

    အသက္ႀကီး၍ အသိမႀကီးလွ်င္ လူအို။
    အသက္မႀကီးေသာ္လည္း အသိႀကီးလွ်င္ လူႀကီး။

    ေျပာင္လွ်င္ ပ်က္တတ္သည္။ (အေျပာင္အပ်က္)
    အေပ်ာ္မတတ္လွ်င္ ဘဝ လံုးပါးပါးတတ္သည္။ (အေပ်ာ္အပါး)

    ဆိတ္ ဆန္အိတ္ထမ္းေသာ္ မရ။
    ဆင္ ဆန္အိတ္ထမ္းေသာ္ မလွ။   

    'အခက္အခဲ''
    ခက္ရင္ ခဲလိုက္၊ လြယ္သြားမယ္။

    ခတ္ကဲြ်မွန္ရင္ ခ်ိဳခ်က္ မကင္းဘူး။
    သူရဲေကာင္းမွန္ရင္ ဒဏ္ရာဒဏ္ခ်က္ မကင္းဘူး။


    'ေက်ာက္တံုးမွ ေျခနင္းတံုးသို့''
    ႀကံဳရတဲ့ ခလုပ္ကန္သင္းေတြကို ေလွကားထစ္ေတြအျဖစ္ ေျပာင္းလဲနိုင္ရမယ္။
    တိုက္မိတဲ့ ေက်ာက္တံုးေတြကို ေျခနင္းတံုးေတြအျဖစ္ အသံုးျပဳတတ္ရမယ္။

    'ေလထဲမွ တိုက္အိမ္''
    ေလထဲ တိုက္အိမ္ေဆာက္ပါ၊ျပီးေတာ့မွ
    ေအာက္က အုဌ္ျမစ္ခံလိုက္စမ္းပါ။    'အေတြး''
    အေတြးေျပာ့လွ်င္ တန္ခိုးသတၲိေျပာ့၏။
    အေတြးထက္လွ်င္ တန္ခိုးသတၲိထက္၏။

    'အရံႈး/အနိုင္''
    ရံႈးလိမ့္မည္ဟု ေၾကာက္ရံြ႕စိုးရိမ္သူသည္
    ဧကန္ရံႈးမည့္သူသာ ျဖစ္၏။

    'ေသာတုဇနဘဝ''

    'ေမာဃပုရိသ''
    ကိစၥမ်ားသူ စ ပ်င္းရိသူ၊ ေရာဂါမ်ားသူ ဣေမ တေယာ။
    ပရိယတၲႎ သိကၡႏၲာပိ၊ မတတ္ဘူးဣတိ မွတ္ၾကေလာ။

    တစ္ေလာကလံုးရိွ အေမွာင္ထုသည္
    ဖေယာင္းတိုင္ မီးေတာက္ တစ္ခုကိုမွ်ပင္
    ျငိမ္းသတ္နိုင္စြမ္း မရိွ။

    ဘုန္းႀကီးနွစ္ပါး ေက်ာင္းလုတယ္။ ဘာနဲ့ တူလဲ?
    လူ မလိုခ်င္လို့ စြန့္ပစ္လိုက္တဲ့ မစင္ (က်င္ႀကီး)ကို
    ေခြးနွစ္ေကာင္ မာန္ေစာင္လို့ လုေနတာနဲ့ တူတယ္ဗ်။

    'လံု့လအကို်း''
    လံု့လမမူ၊ နတ္မကူဘူး၊
    လူလည္းလံု့လ၊ နတ္လည္းမရွင့္။


    အမိဝမ္းမွ ေမြးဖြားရံုမွ်ျဖင့္
    မနုႆတၲဘာဝ ဒုလႅဘအစစ္ ဧကန္ ျဖစ္သည္ကား မဟုတ္။
    ဗုဒၶ၏ ဓမၼျဖင့္ တစ္ဖန္ ေမြးဖြားမွသာလွ်င္
    မနုႆတၲဘာဝ ဒုလႅဘအစစ္ ဧကန္ျဖစ္ေတာ့၏။

    'အိပ္မက္လွလွ မက္တတ္ေစ''
    ဒံုးပံ်ေတြ, ေလယာဥ္ပံ်ေတြ, ျဂိုဟ္တုေတြရဲ့ အစဟာ စိတ္ကူးယဥ္ အိပ္မက္ပါ။
    လက္ေတြ့ ဟူသမွ် စိတ္ကူးယဥ္ အိပ္မက္က စခဲ့တာ။
    ဒါေၾကာင့္  . . . ႀကီးမားတဲ့ စိတ္ကူးယဥ္ အိပ္မက္လွလွေလးေတြ မ်ားမ်ားမက္ေပးပါ။

    ကဲ . . . အမွန္အတိုင္း မိန့္ေတာ္မူစမ္းပါ။

    လူသည္ မနက္ထက္ ညမွာ ပညာ ပိုရိွရမည္။
    မေန့ကထက္ သည္ကေန့ အသိဉာဏ္ သာရမည္။
    အသက္ ႀကီးလာသည္နွင့္အမွ် ဦးေနွာက္ အေလးခိ်န္ ပိုစီးရမည္။
    သည္အတြက္ ဘာလုပ္ရမည္နည္း?
    တစ္နည္းသာ ရိွသည္၊ စာဖတ္ပါ။


    စာသင္သားဟူသည္ . . . ခြက္လို မက်င့္ရ၊ ေရလို က်င့္ရမည္။
    (ေလးေထာင့္ခြက္ အဝိုင္းထဲ ဝင္၍ မရ။
    အဝိုင္းခြက္ ေလးေထာင့္ထဲ ဝင္၍ မရ။
    ေရ ဘယ္ေနရာျဖစ္ျဖစ္ ဝင္၍ ရသည္။)


    'ပခုကၠဴသီလကၡန္နိသ်သစ္က်မ္းျပဳ ဆရာေတာ္ဦးနႏၵဝံသေထရ္မွ
     ဓမၼကထိကျဖစ္မည့္ ဉာဏဒီပ ဦးဇဋိလအား ဆံုးမေသာ ျသဝါဒ''
    ေက်ာင္းတိုက္ကို အရင္ေရာက္တိုင္း စာတတ္ေႀကးဆိုရင္
    ေက်ာင္းတိုက္ရဲ့ေျမာက္ဘက္ နာရီစင္နားက မန္က်ည္းပင္ႀကီးဟာ
    ဒို့အရင္ ေစာေရာက္တာပဲ၊ သူစာတတ္ပါေတာ့လား ဇဋိလရဲ့
    လက္ေရြးစင္

    ဖတ္,မွတ္ရံုမွ်နဲ့ အဆံုးသတ္တာ
    ဒႆန အစစ္ေတာ့ မဟုတ္ဘူး ကိုယ့္လူ။

    အရြတ္ အသားေလာက္ မေကာင္းဘူး။   

    စားဖို့အတြက္ မလုပ္နဲ့၊ လုပ္ဖို့အတြက္သာ စားပါ။

    ထိုးမယ့္ဆင္ ေနာက္တစ္လွမ္း ဆုတ္တယ္တဲ့။
    ဆုတ္တဲ့ ေျခလွမ္း ေခ်ာက္ထဲ က်လို့ကေတာ့  . . .

    ေတာင္ျမိဳ႕ ဆရာေတာ္ႀကီးလည္း
    ေမာင္ေဌးလြင္ ဘဝတုန္းက
    ၁၉၁၃-ခုနွစ္ ပထမငယ္တန္းကို က်ဘူးတယ္။

    အကယ္၍ သင္ဟာ မွားယြင္းတဲ့
    လမ္းေၾကာင္းကို ေလွ်ာက္ခဲ့မိျပီဆိုရင္
    ဘုရားသခင္က 'ဂ''ငယ္ေကြ႔ ျပန္ေကြ႕ဖို့ ခြင့္ျပဳပါတယ္။

    အခိ်န္ကို ျဖဳန္း၊ ေငြကို သံုး၍၊ လံုးဝ စာေပ
    မသင္ေခ်က၊ မိဘ, ဆရာ၊ ညာတကာကို
    ညွာတာမေထာက္၊ ညာရာေရာက္၏။

    စာမတတ္မူ၊ အေခါက္ထူ၊ လူထဲ, ရွင္ထဲ သံုးမက်။
    စာတတ္ျပန္လွ်င္၊ စိတ္ႀကီးဝင္၊ လူျမင္တိုင္းက ေအာ့အန္ၾက။
    သို့မျဖစ္ေအာင္၊ သတိေဆာင္၊ အေမာင္ ခဲပါမွ။   

    လံုမပ်ိဳရဲ့ ေသာက္ေရအိုးေလး ခ်ဖန္မ်ားေတာ့
    မာေက်ာလွပါတယ္ဆိုတဲ့ ေက်ာက္ဖ်ာႀကီးမွာေတာင္
    'ဝ''လံုးေလး ထင္က်န္ရစ္တယ္။
    က်က္ဖန္မ်ားရင္ နုနယ္တဲ့ မင္းဥေဏွာက္မွာ
    အကၡရာေတြ ဘာေၾကာင့္ မထင္ရမွာလဲ?
   နႈတ္ပိတ္ေနရမည့္အခိ်န္ကို ေကာင္းစြာ သိပါက 
ငါးပင္လွ်င္ ငါးမွ်ားခိ်တ္ မမိနိုင္။

    သည္းခံရျခင္းသည္ ခါးသီး၏။ သို့ေသာ္ . . .
    ထိုအသီးအပြင့္ကား အလြန္ ခ်ိဳၿမိန္၏။

    ရိွျခင္းရဲ့ တန္ဖိုးကို မရိွတဲ့ အခိ်န္မွ မတမ္းတနဲ့၊
    ရိွတဲ့ အခိ်န္မွာဘဲ နားလည္ေစ။

    ေကာင္းေသာ အႀကံဉာဏ္ကို ေျပာဆိုခြင့္ ရိွပါလ်က္
    ဆိတ္ဆိတ္ေနျခင္းသည္ ယုတ္မာေကာက္က်စ္ျခင္း မည္၏။  

    အနာဆိုးသာ ျပန္ေကာင္းနိုင္တာ။
    နာမည္ဆိုးကေတာ့ ကိစၥတံုးဘဲ။ 

    ပ်င္းရိျခင္းသည္ အသြား ေနွး၏။ ထို့ေၾကာင့္ . . .
    ဆင္းရဲျခင္းသည္ လ်င္ျမန္စြာ ေက်ာ္တက္သြား၏။

    'ေသာတုဇနဘဝ''
    ဆရာ မိဘ ဉတကာ စ၊ ဒါယကာ စ ရဟန္းဒကာ။
    ဣေမ ပဥၥ မေထာက္ပါက၊ ဆင္းရဲပါ၏ ပဝုစၥတိ။

    တစ္ေလာကလံုးရိွ အေမွာင္ထုသည္
    ဖေယာင္းတိုင္ မီးေတာက္ တစ္ခုကိုမွ်ပင္
    ျငိမ္းသတ္နိုင္စြမ္း မရိွ။

   ဘာမွ မျပဳျပင္ဘဲ ထားတာကို ႀကိဳက္ၾကတယ္တဲ့။
    မျပဳျပင္ရင္ ေတာ၊ ျပဳျပင္မွ ဥယ်ာဥ္။
    ဒီနွစ္ခုထဲမွာ ဘာကို ပိုႀကိဳက္လဲ?
    ကဲ . . . အမွန္အတိုင္း မိန့္ေတာ္မူစမ္းပါ။

    စားဖို့အတြက္ မလုပ္နဲ့၊ လုပ္ဖို့အတြက္သာ စားပါ။
အခိ်န္ကို ျဖဳန္း၊ ေငြကို သံုး၍၊ လံုးဝ စာေပ
    မသင္ေခ်က၊ မိဘ, ဆရာ၊ ညာတကာကို
    ညွာတာမေထာက္၊ ညာရာေရာက္၏။

ေရႊညဝါ ဦးသုန္

        သင္ၾကားဘူးမွာပါ ...
        အထုအနွက္ကင္းတဲ့ ထန္းပင္
        ဘယ္မွာ အခ်ိဳရည္ ထြက္ပါ့မလဲ?
        မ်ားမ်ားအခ်ိဳရည္ ထြက္ေစခ်င္လွ်င္
        မ်ားမ်ား အထုအနွက္ ခံရမွာေပါ့။
        သင္သိမွာပါ ...
        သံမဏိဆိုတာ သဘာဝတရားက
        ေအာ္ရီဂ်င္နယ္ ေမြးဖြားေပးလိုက္တာ မဟုတ္ဘူး၊
        လူသားတို့ရဲ့ အႀကိမ္ႀကိမ္ ထုေထာင္းရိုက္နွက္မႈေႀကာင့္
        ေမျမိဳ႕ သံစိမ္းဘဝမွ မာေၾကာတဲ့ သံမဏိ
        ျဖစ္လာတာ မဟုတ္ဘူးလား။
        သင္ေတြ့ဘူးမွာပါ ...
        မြန္းတည့္ေနဆိုတာ
        သတၲိမရိွတဲ့ သစ္သီးေတြကို
        ႏြမ္းရိ သြားေစတယ္ ဆိုေပမဲ့
        သတၲိရိွတဲ့ သစ္သီးေတြကို
        ပို၍ ပို၍ ဝင္းမွည့္ေစတယ္ မဟုတ္ဘူးလား။
        ဥယ်ာဥ္မရိွလည္း စိတ္ခ်၊
        ဒီပန္းကေတာ့
        အစြမ္းကုန္ ပြင့္လန္းေနဦးမွာပါ။
        လမ္းမရိွလည္း စိတ္ခ်၊
        ဒီေျခဖဝါး အစံုကေတာ့
        အစြမ္းကုန္ လမ္းသလားေနဦးမွာပါ။

        ႀကံဳရာအရပ္မွာ ေနလည္း စိတ္ခ်၊
        အလြယ္တကူနဲ့ အစိုဓာတ္ မျပယ္တဲ့
        ''နဘဲသား''လို အခိ်န္တန္ေတာ့
        အပင္ ထေပါက္လာတာပဲ မဟုတ္ဘူးလား။
        ယံုၾကည္စမ္းပါ၊ စိတ္ခ်စမ္းပါ ...
        ''ေရႊညဝါ ဦးသုန္''ဆိုတာ
        ေဆာင္းအိပ္မက္လို မႈန္ရီဝိုးတဝါး
        ကသုတ္ကယက္ ေပ်ာက္ပ်က္သြားမည့္
        ပန္းခီ်ကားတစ္ခ်ပ္ေတာ့ မဟုတ္ဘူးေနာ္။